20 اردیبهشت 1403 10:25

آداب و رسوم شهر کمه

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آداب و رسوم و اعتقادات موجود در یک جامعه ،به نوعی متمایز کننده ان از دیکر جوامع بوده وگویای فرهنگ ان جامعه می باشد.هر یک از این ایین ها گویای بن مایه های فرهنگی و ریشه های اعتقادی مردمان ان سرزمین است.که طی سالیان متمادی حفظ گردیده و ظهور و جلو هی آن امروزه نیز دیده می شود.

به طور حتم ،جوامع انسانی مختلف برای خود دارای اداب و سننی هستند که متاسفانه بسیاری از آنها در طول تاریخ به فراموشی سپرده شده و بسیاری نیز کمرنگ شده است .اما باید توجه داشت که این اداب و رسوم  وشیوهای زندگی ،میتوانند بعنوان قابلیت ها و جاذبه های گردشگری مطرح گشته و مورد برسی قرار گیرند . لذا بررسی اداب و رسوم رایج در مناطق مختلف با هدف شناسایی انها در فرایند مطالعات  طرح های توسعه ی گردشگری ،ضروری به نظر می رسد.

مردم ساکن در استان اصفهان ،دارای اداب و رسوم و اعتقادات خاصی می باشند که در قالب جشن های ملی و مذهبی،عروسی ها سوگواری ها و عزاداری ها،موسیقی بومی و رقص های محلی،مراسم ویژه عشایری ورزش ها و بازی های سنتی و همچنین ادبیات فولکور نمود یافته و به نوعی ،انعکاس دهنده ی خصوصیات فرهنگی انها می باشد.ازجمله اداب و رسوم رایج در شهرستان کمه می توان به مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا ،مراسم قالی شویان،عید قربان و عید غدیر ،عید نوروز ،چهارشنبه سوری ،سیزده بدر،اجرای نمایش های آئینی و موسیقی سنتی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *